Přeskočit na obsah
Používáním webu vyjadřujete souhlas s využíváním cookies.

Nevšední slovo pro všední den

Nevšední slovo pro všední den

Židé žádají zázračná znamení, Řekové vyhledávají moudrost, ale my kážeme Krista ukřižovaného. 1. Korintským 1,22, ČEP

Ježíš se narodil jako příslušník židovského národa. Přesto v něm jeho vlastní nerozpoznali Mesiáše, kterého jako vyvolený národ po staletí očekávali (viz J 1,11). A v tom je zakopaný pes – cítí-li se někdo jako vyvolený národ, stane se mu možná jeho vyvolení něčím, na co si brzy zvykne a ze zvykovosti ho může vytrhnout už jen nějaké zázračné potvrzující znamení.

I my jsme určitým způsobem vyvoleným lidem: Vy však jste „rod vyvolený, královské kněžstvo, národ svatý, lid náležející Bohu…“ (1. Petrova 2,9a) … ale než dokončíme tento verš, dovolte poznámku: i nám se může stát, že chození do sboru, každoroční svátky Vánoc, Velikonoc i Letnic se stanou zvykovou záležitostí. Nedopusťme, aby se náš duchovní život stal zvykem! Začněme třeba číst Boží slovo jinak než pomocí střípků z pomůcky k dennímu čtení, začněme ho studovat tematicky. Nebo se zapojme do modlitebního řetězce

Nehrozí nám ale jen zvykovost. Řekové byli národem, který dal světu lásku k moudrosti – filosofii. Proč je tedy Kristův kříž považován filosofy tohoto světa za bláznovství? Protože se vymyká racionálním úvahám … zkrátka proto, že Kristův plán spasení člověka není vůbec racionální. Není totiž z tohoto světa – pochází od Boha, který nás v Kristově kříži vykoupil z otroctví hříchu.

A teď dokončíme náš verš z 1. Petrovy 2,9. My jsme opravdu lid náležející Bohu, ale ne proto, abychom se stali lidmi s náboženskými zvyky, ale abychom hlásali mocné skutky toho, kdo vás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla. (1. Petrova 2,9b)

Radek Kalenský