Přeskočit na obsah
Používáním webu vyjadřujete souhlas s využíváním cookies.

Nevšední slovo pro všední den

Nevšední slovo pro všední den

Vy pošetilí Galatští, kdo vás to obloudil – vždyť vám byl tak jasně postaven před oči Ježíš Kristus ukřižovaný! Galatským 3,1, ČEP

Před očima učedníků se tyčil na Golgotě kříž Ježíše Krista. Byl ukřižován. Ve strachu se rozprchli a zůstávali raději za zavřenými dveřmi, aby je někdo náhodou neudal. Teprve vzkříšený Kristus, kterého měli najednou přímo před očima v neděli vzkříšení, je vrátil zpátky do hry.

Galatští také uvěřili v Krista ukřižovaného, také začali dobře, ale než pochopili druhou stranu mince křesťanství – Kristovo vzkříšení – začal se jim do duchovního života vkrádat stín starého rituálu. Rituál je vždy pohodlnější cesta než neviditelné vedení neviditelným Duchem Kristovým. Oni už vzkříšeného Krista nemohli zažít, oni o něm už jenom slyšeli.

A v tom je ta potíž. Přijmout zvěst evangelia pouhým rozumem, nebo jako ideologii nestačí. Musíme mu vydat svoje životy a následovat ho, jinak se vydáváme všanc svému starému člověku, který nás strhne ke starému způsobu života, ve kterém jsme museli spoléhat sami na sebe. Galatské tato pošetilost postihla: To jste tak pošetilí? Začali jste žít z Ducha Božího, a teď spoléháte sami na sebe? (Galatským 3,3)

Každá krize přináší těžkosti. Původní řecké slovo crisis totiž znamená rozhodnutí. V každé krizi se musíme rozhodovat. Pro koho se rozhodneš ty? Pro svůj starý dobrý osvědčený a pohodlný rituál náboženství, nebo pro následování vzkříšeného Ježíše, který tě spolehlivě dovede do svého království?

Radek Kalenský